Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.
Když si producent Alison Owen poprvé přečetl scénář, který napsal šedesátipětiletý irský spisovatel Wesley Burrowes, byl přesvědčen, že jde o dílo nějakého postmodernisty, čerstvého absolventa filmové školy, který se shlédl v Kafkově díle. „Našel jsem v něm ohromný potenciál střetu perspektiv - jste spořádaná, obyčejná rodina, kde se stane taková tragická věc - pro pragmatické, slušné lidi naprostá kalamita. Přistoupí k tomu jako k další domácí události - jako kdyby našli červotoče v nábytku... Film je protikladem takových titulů, jako je Stuart Little nebo Babe. Tam se jedná o zvířata s lidskými vlastnostmi. V našem filmu jde o zvíře s lidskou osobností, což je pro publikum zcela absurdní... Otec Huberta Flynna se před sedmdesáti lety vydal na sever do Dublinu a často vyprávěl irské legendy o proměně lidí ve zvířata. Nejspíš by se však náramně divil, kdyby viděl, že se jeho syn přes noc proměnil v hlodavce. Hubert prostě přišel v noci, domů, natáhl se jak široký tak dlouhý na postel i v šatech a ráno z nich vylezla na světlo boží bílá krysa. Uhádaná manželka Conchita, dcera Marietta, která na otce nedá dopustit, i svatouškovský syn Paul nevěří vlastním očím - z táty, který jako obvykle strávil večer v hospodě se svými kumpány, je krysa. Rodina přivolá na pomoc Hubertova bratra Matta, ale ani ten si neví rady. Absurdní situace vede k celé řadě událostí, v jejichž průběhu se odhaluje síla i slabost rodinných pout.